Wednesday, November 23, 2011

Mood-sEdIh > hEaRtBrEaK > CuaK > neRVOUS

eRm,, bru sje tadi aku melihat statement 'seorang hamba Allah' kat facebook yang membuat aku berasa begitu berslah.Actually,Qis dah tak de FB. Curi2 buka yang 'sue' punya . Sorry sue!! .. apa yang menyedihkan ialah apabila 'hamba Allah' ini mengatakan kegagalannya, yang mungkin berkait dengan aku kowt,, herm, tak tahu lah kait ko dok ,, aduh!! ,, tapi Qis yakin yang Qis menjadi penyabab utama dalam permasalahan ini. Ya Allah ,, begitu teruknya Amira Balqis ini,, kepada 'Hamba Allah' yang saya maksudkan ini. Qis meminta maaf sangat2,, Saya tak sepatutnya buat awak macam tu,, Tengok!! apa yang terjadi sekarang ?? ,, URRGGGHHH!! .AKU YANG SALAH!! AKU YANG SALAH!! AKU YANG SALAH!! .. Dan kini, hatiku rasa tidak tenang! . Ya Allah, ini mungkin hidayahMu ini telah datang untuk aku berubah Ya Allah. Hermmm I shouldn't do like that to you!! .. Rase nak menangis pun ade nie..
(Kisah ni lah yang membuatkan saya sedih + HearTbREAk hari nie)
Anyway,pape pun.D'sini Amira Balqis memohon maaf atas segala keslahan/kesilapan yang telah saya lakukan terhadap awak.Yang baik itu datangnya daripda Allah dan yang buruk serta hina itu datangnya daripada kelemahan saya sendiri. SORRY!!

Next >>>>>>>>

Apabila sedih ni, ado pula rasa takut,cuak dan nerves. Tahun depan aku menduduki SIJIL PELAJARAN MALAYSIA. Apa yang membuat aku berasa cuak and nervous??!! . There's nothing in my mind now!! . Addmath,Math mode,Science,Akaun,Ekonomi,PSI,PSQ,Sejarah,BAT??!! Adakah aku masih ingat akan semua subjek yang aku belajar sebelum nie. Ya Allah, macam tak ada apa2 dalam aku punya mind sekarang.EMPTY!!NONE!! ZERO!! . Aduh! , aku mesti cepat2 cover semua nie. Kalau aku nak cover semua cilivous yang aku telah belajar tahun ni pada tahun hadapan mungkin tidak sempat.
Apa yang paling membimbangkan ialah ADDMATH,, as you all know, ADDMATH merupakan the killersubject,, tapi,aku rasa itu pandangan bagi orang yang tak ambil ADDMATH,, it would be EASY kalau kita sudah mempelajari asas2 ADDMATH. Saya berharap sangat 'Ciksu'(my beloved auntie) boleh tolong saya dalam mempelajari ilMu MATHEMATICS nie ,,Sebenarnya Maths nie mudah je,, ye lah,tapi dah lupa semua yang telah d'pelajari.So,jadi macam nie lah.I hope I can do well in my SPM next year,, sebab,saya ingin membanggakan ibubapa saya. Tidak pernah sekali pun saya membanggakan lagi my parents dalam bab2 belajar nie. Ya Allah, bantulah hambaMu ini. Jadikanlah aku dari malas ke rajin. Aku mesti betul2 berusaha. Bak kata pepatah arab: "MAN JADDA WA JADA" >> sesiapa yang berusaha,dia akan memperolehi kejayaan. haa!! ye! ,aku akan pegang pada kata2 nie. dan dengan kata2 nie aku akan lebih bersemangat untuk belajar. InsyaAllah. Aku teringat akan sebuah hadith nabi ini: (Dari Anas bin Malik r.a : Rasulullah saw bersabda, "Mencari ilmu adalah fardhu bagi setiap orang Islam.") Jadi, aku mesti berusaha!! MESTI!! . InsyaAllah,aku akan memperbaiki diri aku untuk menjadi yang lebih baik d'sisi Allah. Kerana dalam surah A-Ankabut,Allah telah berfirman :( "Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredhaan); dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya." )- Surah Al-'Ankabuut 29 : 69

Dan,setahu aku.Orang yang berilmu ini doanya cepat dimakbulkan oleh Allah.
>> ("Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredhaan); dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya.") - Surah Al-'Ankabuut 29 : 69
Aku mesti berusaha untuk menjadi seorang yang berilmu.Apabila aku memperolehi ilmu,hendaklah aku sampaikan kepada orang2 ramai.Itu lebih baik. kan omputeh ade kate: SHARING IS CARING .kan3.
Ermm,, dah rasa penat sebenarnya taip2 semua nie. Tapi,tidak mengapa.Ini menaikkan lagi semanagat aku untuk bercita2 tinggi dan berjaya dalam hidup.Semua orang mahu berjaya d'dunia lebih2 lagi d'AKHIRAT KELAK.CHAIIYOKKK!!. InsyaAllah!! TAKBIR~!! ALLAH HU AKBAR3!!!




No comments:

Post a Comment